جهان 13

جهان 13

دنیایی متفاوت همه چیز از همه جا
جهان 13

جهان 13

دنیایی متفاوت همه چیز از همه جا

نگرش چیست؟

  نگرش چیست؟


فرض کنید که کنار یک پنجره ایستاده‌اید و از شیشه این پنجره بیرون را نگاه می‌کنید. لحظه‌ای تصور کنید که شیشه‌ای که از بیرون را نگاه می‌کنید با گرد غبار و دود ماشین آلوده است. با این اوصاف شما افراد و اشیاء بیرون را چگونه می‌بینید؟ آی.....

 نگرش چیست؟


فرض کنید که کنار یک پنجره ایستاده‌اید و از شیشه این پنجره بیرون را نگاه می‌کنید. لحظه‌ای تصور کنید که شیشه‌ای که از بیرون را نگاه می‌کنید با گرد غبار و دود ماشین آلوده است. با این اوصاف شما افراد و اشیاء بیرون را چگونه می‌بینید؟ آیا باوجود این کثیفی روی شیشه بیرون را همان‌طور که هست می‌بینید؟ نگرش هم مثل این شیشه‌ی پنجره است. اگر این شیشه کثیف و آلوده باشد نگرش شما منفی و اگر شیشه پنجره‌تان تمیز و شفاف باشد نگرش شما مثبت خواهد بود.

 اگر با شخصی در حال گفتگو هستید و نگرشتان نسبت به او مثل دیدن او از پنجره کثیف باشد احتمال اینکه او را کثیف ببینید بسیار زیاد است.

یادتان باشد که او به‌خودی‌خود کثیف نیست شما او را کثیف می‌بینید. اگر او را کثیف بینید عکس‌العملتان نسبت به این نگرش چیست؟ کاملاً مشخص است که شما از دیدن او حال خوبی نخواهید داشت؛ و اگر برعکس پنجره دیدتان تمیز باشد او را مانند خودش تمیز می‌بینید و احتمال اینکه از او خوشتان بیاید زیاد خواهد بود.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد